Blog

Pharmacomm Hart voor Apothekers 2

Webinars worden de Online Apothekers

Het organiseren van webinars doet de herkenning en geloofwaardigheid explosief stijgen. De kans bestaat ook dat je als opinion leader wordt beschouwd. Je krijgt er automatisch een sterke reputatie van expertise mee.

 

Wat is een webinar?

Een webinar is eenvoudigweg een ‘live video-uitzending’. De kijkers horen en zien LIVE jouw verhaal en kunnen vragen stellen. Via powerpoint presentaties en/of een presentator informeer je je patiënten. Mooi is dat gegeven webinars opgenomen worden zodat patiënten ze achteraf nog kunnen bekijken.

 

Het is professioneel, het is interactief, je moet geen zaal huren of recepties organiseren zoals bij een seminar, het is goedkoop, je kan uit alle uithoeken van het land en internationaal kijkers hebben die inschrijven, … Bovendien kan je er makkelijk geld mee verdienen mits een goede aanpak.

 

Know-like-trust-factor

Het verbazende is dat je een enorme connectie kunt ontwikkelen met je kijkers. Het is net of je met hen praat en ze hebben niet zelden het gevoel dat ze je kennen na een aantal webinars. Je creëert volgers die jouw interessante inhoudelijke informatie opvolgen én delen. Je patiënten en potentiële patiënten waarderen het enorm.

 

Kijkers van je webinars leren je op deze manier ‘kennen’. Ze zien je, ze horen je, ze voelen je, net zoals televisie. Ze kunnen ook vragen stellen via een chatsysteem waardoor je hen persoonlijk kan aanspreken op het moment zelf en hun vraag beantwoordt en probleem oplost.

 

Als ze je een aantal keer hebben gezien, hebben ze het gevoel dat ze je kennen en gaan ze je ook waarderen. Je deelt immers waardevolle informatie die ze heel interessant vinden, want ze bekijken je webinars. Daardoor groeit vertrouwen en een band.

 

Als je wil scoren, als je een band wil creëren met je patiënten en potentiële patiënten wil omzetten tot patiënten, als je geloofwaardig wil zijn, als je je expertise op een aantrekkelijke en gevoelsmatige manier wil overbrengen, als je volgers wil, … dan zijn video en webinars het allerbeste medium. Je maakt het verschil met video’s en webinars.