Van Netwerken naar Community

website-voor-apothekers-netwerken-pharmacomm-1024×935

Van Netwerken naar Community

De traditionele manier van netwerken is bij Apothekers sterk ingeburgerd. Serviceclubs en andere (beroeps)organisaties worden veelvuldig gefrequenteerd door vele Apothekers. Ook mond-tot-mond-reclame wordt gezien als de belangrijkste vorm van nieuwe klanten. In de hedendaagse economie is deze vorm echter een snel aflopend verhaal.

 

Verplicht nummertje of receptie

De waarde van dergelijke netwerkevents op welk vlak ook is voor iedereen verschillend. Voor velen echter is dit een verplicht nummertje dat niet als geestverruimend of als toegevoegde waarde wordt gezien, maar eerder als noodzakelijk kwaad.

 

Bovendien blijven netwerkevents voor velen bijeenkomsten om bij te praten met bekenden in plaats van echt te netwerken. De gekende contacten worden aangesproken om bij het genot van een glas de terugkerende verhalen boven te halen. Gezellig, maar is dat het doel? Daar zijn ongetwijfeld andere gelegenheden voor.

 

Netwerking naar Community

Duurzame Expertise Marketing zorgt ervoor dat je op een veel grotere schaal, heel doelgericht en op duurzame manier aan netwerking doet.

 

Geen fake acte de présence meer, maar een échte community opbouwen van mensen en patiënten die oprechte interesse hebben in jou. Dat is het onmiddellijke gevolg vanaf het moment dat je start met Duurzame Expertise Marketing. Deze structurele manier van netwerken biedt je een houvast, gemoedsrust en duurzame aanpak waarop je kan verder bouwen.

 

Het gaat in de economie van de toekomst om de verbondenheid met je cliënten en niet om het ego van de Apotheker.

 

Fysieke contacten blijven belangrijk. Maar de optimale inzet en combinatie van online en offline netwerking leidt tot grote resultaten. Het is geen vluchtig contact, maar een duurzame vorm die je een community aan volgers oplevert. Je bouwt een duurzaam kapitaal op van mensen die je waarderen, vertrouwen en volgen.

Share the Post

About the Author