Uw Eigen Webshop

Uw Webshop, Uw Huis, Uw Toekomst

Er is nog een hele weg te gaan op het vlak van internetapotheken. Zowel op het vlak van bewustwording, consumentengedrag, wettelijk kader en mogelijkheden, prijzen … en vooral visie.

PharmaComm wil geen sprookjes vertellen op dit vlak. Rendement op korte termijn zal beperkt zijn. Maar we willen wel ABSOLUUT aanraden om ermee te starten. Er is zeer veel in beweging. Het is noodzakelijk om nu op de kar te springen. Binnen enkele jaren is een webshop een zeer actief deel van uw apotheek. Als u dan nog moet starten, dan hebt u achterstand. Want laat dit duidelijk zijn … een webshop vraagt tijd om op te bouwen. Maar… doe het nu. U zal een enorme voorsprong hebben op de concurrentie … of achterstand.

Geen doel, maar een tool

Een webshop is net zoals een website geen doel, maar een tool. Het hebben van een webshop mag geen doel zijn. Het doel is om uw webshop als strategisch beleidsinstrument in te zetten. Het is een middel.

Belangrijk is om uw webshop als verlengstuk van uw apotheek te zien. Online is niet zaligmakend, offline ook niet. Het is essentieel om een totaaloplossing te creëren waarin uw fysieke apotheek complementair is met uw online apotheek. Als u dit beseft en stap per stap gaat activeren, zal u op enkele jaren ongelooflijke resultaten boeken waarbij u een leider in uw sector zal zijn.

Marketingmix is Succes

Een succesvolle apotheek hebben is altijd een en-en verhaal. Laat je niet verleiden door verkoopsverhaaltjes die je het walhalla voorspellen als je hun product afneemt. Dat bestaat niet. Alles vertrekt en eindigt bij een totaalvisie. Wat te mooi is om waar te zijn is dat meestal ook. Denk na, volg een langetermijn visie en werk samen met de marketingpartner die u kan begeleiden in dat proces.

In plaats van één product dat alles zal invullen kan succes uitsluitend bereikt worden door een totaalaanpak, door een marketingmix. Website, webshop, sms-dienst bij opladen voorschrift, e-mailmarketing, Social Media, chat, video, blog, App… maar ook offline-aanpak in de apotheek behoort tot uw succesverhaal.

Aanvoer naar uw webshop

Een webshop op zich zal niet werken zonder aanvoer. Er moet aanvoer naar de webshop komen. U moet uw patiënten bewust maken, ze naar uw webshop leiden. Facebook, blog en e-mailmarketing zijn hiervoor interessante tools. Overspoel uw patiënten niet met promoties, want spammen is niet hoe u zichzelf moet profileren.

U zet online en in de apotheek een totaalaanpak in gang die patiënten naar uw webshop leidt. Zie uw webshop als integraal onderdeel van uw bedrijfsvoering.

Probleemoplosser / Vertrouwenspersoon

Laat uzelf zien als expert, geef tips, aanbod tot begeleiding, los problemen op, geef service … en daar kan u bespreking van producten als oplossing aan toevoegen.

Verkoop is het gevolg van vertrouwen. Focus niet op de producten, focus op uzelf als probleemoplosser. Patiënten kunnen terecht bij talloze apothekers, maar zullen hun beslissingen nemen op basis van hun geloof dat u hun probleem zal oplossen of de geschikte persoon bent.

U bouwt een community op van volgers, van patiënten. U hebt reeds een vertrouwensrelatie met hen. Vanuit die vertrouwensrelatie kan u hen adviseren wat ze nodig hebben, wat hun probleem oplost. Vertrouwen is de basis,

Stop met ‘eenheidsworst-webshops’

Wij zijn een zeer grote tegenstander van de webshops die momenteel door grote spelers op de markt worden gebracht. Het brengt werkelijk niets op, buiten dan voor de firma’s die het verkopen. Als apotheker koopt u een kat in een zak. Er zit geen enkele visie achter en is niet gemaakt voor apothekers en uw behoeften.

U geeft jaarlijks ongelooflijk hoge bedragen uit, behaalt er geen rendement mee en bent niets duurzaams aan het uitbouwen op lange termijn. Werkelijk niets! U wordt bovendien ook nooit eigenaar van uw website. U betaalt voor iets dat niet van u is en nooit zal worden, waar u amper verkoop uithaalt en niet bijdraagt aan uw imago of identiteit. En toch blijven apothekers maar betalen. Voor wat? Een raadsel. Eigenlijk is het waanzin dat een apotheker in dit verhaal blijft meegaan.

Deze webshops zijn bovendien eenheidsworst. Iedereen heeft dezelfde website/shop. Elke apotheker is anders, dus koop geen eenheidsworst. U bent anders dan een andere apotheek. Mensen willen zien wie u bent en wie er achter de apotheek zit. Laat uw authenticiteit zien.

PharmaComm is uw partner om uw hele marketingverhaal in goede banen te leiden. Wij denken niet op korte termijn en gaan een langetermijnrelatie aan met onze klanten. Korte-termijn-resultaten zijn ook belangrijk natuurlijk, maar wij bouwen voor u veel meer dan dat. Wij creëren uw huis, uw fundament, uw toekomst van de apotheek. Denk verder dan dat.

‘ONLINE MASTER’ is het webshop-concept van PharmaComm.Het is de goedkoopste en duurzaamste webshop op de markt!!!

Vraag ons vrijblijvend om advies en maak een afspraak.