TIP3: Deontologie = Duurzame Expertise Marketing

Door de specifieke, inhoudelijke aanpak van Duurzame Expertise Marketing gericht op Expertise en kennis stelt het probleem van deontologie zich niet.

Je vertelt geen verkoopspraatje, maar inhoudelijk gewenste informatie waarbij de Vrije Beroeper problemen oplost vanuit zijn Expertise.

Duurzame Expertise Marketing sluit naadloos aan op het DNA van een Vrij Beroep. Het is kennis delen en problemen oplossen. Laat dit net de core business van Vrije Beroepen zijn.

 

Cliënt is de VedetteTip3B

De cliënt stelt zich de vraag ‘waarom kies ik voor Vrij Beroep X of voor Vrij Beroep Y?’. De Vrije Beroeper die het probleem oplost van de cliënt of het meest overtuigend argumenteert, zal de cliënt binnenhalen.

De markt is totaal veranderd en zal in sneltempo verder veranderen. Het is aan jou om hierin op een deontologische, duurzame en slimme manier op in te spelen.

Waarden en Normen

Duurzame Expertise Marketing is een manier van omgaan met cliënten en bezoekers van je website of andere online bronnen. Focus op kwaliteit, op waarde bieden, op eerlijkheid en transparantie, op service, op integriteit, …

Binnen Vrije Beroepen is marketing onderworpen aan deontologische regels. Dit maakt dat je een website, drukwerken en andere communicatiemiddelen moet aanpassen aan die regels.

Werk nooit vanuit een commerciële benadering, maar veeleer vanuit een adviesfunctie. Cliënten zijn dan het gevolg door de totaalaanpak vanuit delen, verdelen, geven, informeren, helpen … van waardevolle inhoud en advies.

Tip3A

 

Geloofwaardigheid

Door Duurzame Expertise Marketing krijg je een ijzersterke reputatie. Zonder stil te staan bij de financiële resultaten, is geloofwaardigheid het grootste gevolg.

Je zal merken dat je als Expert wordt beschouwd en dit ook andere opportuniteiten meebrengt. Jouw mening wordt gevraagd, maar ook opent het deuren naar partnerships.

 

 

Blijf jezelf als expert profileren en vertrouwen én loyaliteit zijn de oorzakelijke verbanden.

Volgende week komt u tot het Besef welke Enorme Waarde uw Website kan vertegenwoordigen.

Tot volgende week!
Expert wordt u door te delen!

Steven Verbeeck
General Manager Netcomm

 

PS: Als je een vorige tip opnieuw wil bekijken, klik dan op de link hieronder:

TIP1: Hoe verandert Contentmarketing de Ganse Economie
TIP2: Waarom klopt ‘The Money is in the List!’?