TIP 7: Hoe resulteren Partnerships en Outsourcing / Offshoring in Besparingen, Expertise en Gemoedsrust?

Outsourcing / Offshoring en Partnerships zijn dé oplossingen voor efficiëntie en rendabiliteit.

In de oude economie is er een enorme verspilling van tijd, geld en kennis. Na het verdwijnen van de industrie is er ook een versnelde verplaatsing van diensten naar andere landen aan de gang.

Tijdrovende, geldverspillende en onproductieve activiteiten kan u uitbesteden aan zeer lage prijzen waardoor u zich kan focussen op het strategische en de werkelijke kerntaken.

 

Network ConsultancyOutsourcing / Offshoring en Partnerships

Het besef dat uitbesteden in vele gevallen veel interessanter is dan het zelf uitvoeren, is stilaan wel doorgedrongen in onze economie. Toch gebeurt het nog te weinig. Dit komt vooral door een gebrek aan kennis hoe dit aan te pakken. Onbekend is onbemind. Het is een onbekende wereld waarbij zelfstandigen en bedrijven niet weten hoe eraan te beginnen.

Uitbesteden is mogelijk in vele vormen afhankelijk van behoeften, budgetten, bedrijfsgrootte, sector, etc.
• Welk takenpakket ga je uitbesteden? Administratie, IT, marketing, …?
• Voor welke duur? Full-time, part-time, freelance, specifieke taak?
• Welke personeelsprofielen zoek je?
• Hoe ga je vergoeden? Op uurbasis, commissie, …?
• Is er bepaalde infrastructuur, hardware of software nodig?
• Hoe ga je samenwerken met je partner?
• Welke verantwoordelijkheid of beslissingsbevoegdheid geef je aan je partner?
• Maakt de partner deel uit van het management, c.q. interim-management?
• …


Mogelijke samenwerkingenVan Consultancy tot Partnership

Je kan nooit in één persoon alle competenties terugvinden. Elke KMO, zelfstandige of Vrij Beroep is meestal noodgedwongen de allesdoener en allesweter. Ook de medewerkers binnen deze bedrijven kunnen onmogelijk alle specialisaties beheersen.

Het is nuttig en meer en meer noodzakelijk om je te omringen met externe specialisten. Deze specialisten kan je flexibel inzetten in functie van de benodigde informatie of expertise. Dit kan gaan van een eenmalig advies van enkele uren over korte of welbepaalde opdrachten tot lange termijn samenwerkingen en zelfs interimmanagement.

Deze specialisten zijn ook weer georganiseerd waardoor ze binnen hun vakgebied een netwerk van personeel en andere experts hebben die u de perfecte advisering kunnen bieden. Hiervan kan u onmiddellijk gebruikmaken.

In plaats van te investeren in het aanwerven van nieuwe medewerkers of specialiseren van bestaande medewerkers is het veel efficiënter en kostenbesparend om met externe partijen samen te werken.

 

Een goede screening en behoeftenonderzoek van je zaak door het bedrijf aan wie je taken uitbesteed is van essentieel belang. Dan kan er een samenwerking op maat worden uitgewerkt. Zo ontvang je de expertise die je nodig hebt voor je groei en succes.

Volgende week kan u opgelucht ademhalen en laten we u zien dat Verkoop en Reclame niet meer noodzakelijk zijn.

Tot volgende week!
Expert wordt u door te delen!

Steven Verbeeck
General Manager Netcomm

PS: Als je een vorige tip opnieuw wil bekijken, klik dan op de link hieronder:

TIP1: Hoe verandert Contentmarketing de Ganse Economie
TIP2: Waarom klopt ‘The Money is in the List!’?
TIP3: Deontologie = Duurzame Expertise Marketing
TIP 4: Is je Website echt jouw Virtueel Vastgoed?
TIP 5: Hoe creëert u Eenvoudig een Overtuigende Identiteit?
TIP 6: Waarom zijn Video en Webinars het Walhalla in Business 5.0?