TIP 5: Hoe creëert u Eenvoudig een Overtuigende Identiteit?

Duurzame Expertise Marketing omvat vele tools. Belangrijk is dat de gebruikte middelen jouw identiteit vertegenwoordigen.

De geselecteerde tools moeten passen bij wie je bent. De hele bedrijfsaanpak kan volledig aangepast worden aan jouw identiteit en stijl van het huis.

Ook de impact van een sterk logo en huisstijl kan niet onderschat worden. Het creëert je geloofwaardigheid of imago als Expert.

 

HUISSTIJL IS BASISNetwork Consultancy 8

Naast online aanwezigheid is een ‘Identiteit’ van uitermate groot belang. Een logo en huisstijl is van essentieel belang voor je imago van Expert. Daarbij horen visitekaartjes, presentatiemiddelen en documenten uniform met de huisstijl.

Deze professionele uitstraling is een verlengstuk van je expertise. Je geloofwaardigheid dient zich te uiten in je service naar cliënten, maar ook in je imago via logo en huisstijl, je drukwerk en presentatiemateriaal en online aanwezigheid via website.

CLIËNTEN KIEZEN ANDERS

Vrije Beroepen moeten opletten dat ze niet teveel redeneren vanuit hun academische achtergrond. Zij bezitten de intellectuele en technische bagage die je cliënt in de meeste gevallen niet heeft. Cliënten redeneren, beoordelen en kiezen helemaal anders.

Hun perceptie is overwegend emotioneel, niet rationeel. Ze kiezen niet op basis van academische of technische kwaliteiten, maar vanuit hun gevoel.

Cliënten leren aanvoelen en je communicatie en verhaal daarop afstemmen is een fundamentele uitdaging die je door de totaalaanpak van Duurzame Expertise Marketing volledig bestrijkt.

 

Tip5B

WEES AUTHENTIEK

Wat in Duurzame Expertise Marketing ook van belang is, is dat je wat van jezelf prijsgeeft. En dat betekent in dit geval meer dan de diploma’s die je hebt behaald en algemene informatie.

Je wil mensen helpen, hun problemen oplossen … Je kan de weg tonen die je zelf hebt afgelegd of verhalen vertellen van anderen die je in je praktijk hebt meegemaakt.

 

 

Elk huisje heeft zijn kruisje. Mensen willen zich identificeren met kwetsbare mensen die ook af en toe hebben geworsteld, geen academische uit-het-boekje supermensen.

Mensen zoeken geen informatie, ze zoeken jouw meerwaarde als expert of ervaringsdeskundige op die informatie.

Volgende week krijgt u een Inkijk in de Wondere Wereld van Video en Webinars.

Tot volgende week!
Expert wordt u door te delen!

Steven Verbeeck
General Manager Netcomm

PS: Als je een vorige tip opnieuw wil bekijken, klik dan op de link hieronder:

TIP1: Hoe verandert Contentmarketing de Ganse Economie
TIP2: Waarom klopt ‘The Money is in the List!’?
TIP3: Deontologie = Duurzame Expertise Marketing
TIP 4: Is je Website echt jouw Virtueel Vastgoed?