Blog

Pharmacom Hart voor Apothekers 1

Social Proof is de Laatste Drempel om Klant te worden

Ervaringen van patiënten en getuigenissen zijn natuurlijk heel sterk. Deze ‘Social Proof’ is voor velen het kleine stapje dat nodig is om met jou in zee te gaan. Dit is voor sommige Apothekers moeilijker omdat mensen niet altijd open en bloot over hun problemen vertellen, maar het zou je verbazen dat mensen, ongeacht de problemen die je hebt opgelost voor hen, met plezier hierover willen vertellen.

 

Eerlijke getuigenissen en case studies

Door te tonen dat je hun problemen begrijpt, zelf hebt meegemaakt, ervaring hebt met soortgelijke problemen, dan kan jij ook de geloofwaardige probleemoplosser zijn. Je biedt namelijk oplossingen, hulp, geen producten en diensten.

 

Getuigenissen en case studies zijn het referentiekader die je potentiële patiënten nodig hebben om te voelen dat jij de geschikte persoon bent om hun probleem op te lossen. In vele gevallen zullen ze zich kunnen identificeren met de situatie die je beschrijft en waarvoor jij succesvol de oplossing hebt aangedragen voor een andere patiënt. Het bewijs is dus geleverd. Als je dit talloze keren hebt gedaan, ben je de oplosser. Sociaal bewijs heeft het immers bevestigd.

 

Aanzet tot actie

Je weet welke problemen patiënten hebben, je hebt oplossingen, je hebt ze hiervan bewust gemaakt en bent overtuigd van je meerwaarde voor je patiënten. Zo is het toch? Sluit dan af met een actiegerichte knop op je website waarin ze de mogelijkheid hebben om van jouw producten of diensten gebruik te kunnen maken. Zorg dat ze kunnen inschrijven, downloaden, afspraak maken … Zet patiënten aan tot actie. Dat is echt je plicht!

 

Ben je iemand die echt het verschil kan maken voor je patiënten? Ben je een expert in je vakgebied? Bied je veel toegevoegde waarde voor je patiënten? Waarschijnlijk zal je op deze en andere vragen over je kwaliteiten bevestigend antwoorden. Dan is het echt je plicht voor jezelf en voor anderen om te zorgen dat patiënten gebruik kunnen maken van jouw expertise en biedt je hen een waardevolle dienst aan door hen aan te zetten tot actie. Je hebt het immers bewezen. Andere patiënten zijn daarvan het bewijs. Die bewijzen deel je ook met je patiënten.