Blog

Pharmacomm Hart voor Apothekers 6

Laat Jezelf Zien, Wees Authentiek

Wat in Duurzame Expertise Marketing ook van belang is, is dat je wat van jezelf prijsgeeft. En dat betekent in dit geval meer dan de diploma’s die je hebt behaald en algemene informatie. Je wil mensen helpen, hun problemen oplossen … Je kan de weg tonen die je zelf hebt afgelegd of verhalen vertellen van anderen die je in je zaak hebt meegemaakt. Je moet laten zien dat je een mens bent en geen robot.

 

Authentieke probleemoplosser

Elk huisje heeft zijn kruisje. Mensen willen zich identificeren met kwetsbare mensen die ook af en toe hebben geworsteld, geen academische uit-het-boekje supermensen.

 

Door te tonen dat je hun problemen begrijpt, zelf hebt meegemaakt, ervaring hebt met soortgelijke problemen, dan kan jij ook de geloofwaardige probleemoplosser zijn. Je biedt namelijk oplossingen, hulp, geen producten en diensten.

 

Als jij jezelf toont met al je kwaliteiten, maar ook kwetsbaarheden of de kennis en aanvoelen ervan, dan kan je patiënt zich met jou identificeren. Dit is de stap dat hun behoefte om hun probleem op te lossen wordt gelinkt met jou als persoon die het probleem gaat oplossen.

 

Differentiatie

Duurzame Expertise Marketing is een onderscheidende factor. Als je werkt op deze manier, profileer je jezelf op een andere dan marktconforme manier.

 

Patiënten moeten keuzes maken. Vraag jezelf af waarom ze voor jou zouden kiezen. Service, kwaliteit, prijs, kennis, ervaring zijn dooddoeners die 99% van de zelfstandigen en Apothekers gebruiken. Patiënten zien het onderscheid niet.

 

Duurzame Expertise Marketing is differentiëren naar analogie met je identiteit. Je maakt het verschil met een totaalaanpak. Je springt er gegarandeerd uit. Patiënten weten en voelen wie je bent. Je biedt echte toegevoegde waarde.

 

Als je je onderscheidt op deze manier, dan is de prijs niet meer doorslaggevend. Je bent geen apotheker zoals elke apotheker, je bent uniek. Anderen zijn er genoeg, zo zijn er duizenden. Je bent Expert, je bent anders, simpelweg ‘Je bent’!

 

Bij Duurzame Expertise Marketing ben je trots op je identiteit die ontstaat vanuit je authentieke zelf. Je laat daarbij in je hart kijken of in het hart van anderen die de problemen hebben ervaren waar jij een oplossing voor hebt. Die puurheid trekt mensen als magneten aan.