Identiteit en Imago waar U Trots op bent als Apotheker

Pharmacomm Hart voor Apothekers 4

Identiteit en Imago waar U Trots op bent als Apotheker

Ongelooflijk hoe weinig Apothekers een degelijk, professioneel logo en huisstijl hebben. De kost is nochtans verwaarloosbaar. Naast online aanwezigheid is een ‘Identiteit’ van uitermate groot belang. De huisstijl is de basis van de strategie. Een professioneel logo en huisstijl is van essentieel belang voor je imago als expert. Laat een logo en huisstijl creëren door een strateeg. Je haalt er enorme trots en een professionele, succesvolle uitstraling uit. Het geeft je ‘authentieke IK’ weer.

 

Imago is perceptie

Onze ganse economie transformeert razendsnel. Je afzetten tegen deze evolutie is weinig verstandig. Kijken hoe je jezelf kan blijven, authentiek je eigen weg volgen, maar wel met inzet van de onvermijdelijke marketingtools, is de enige weg. Als je het niet doet, doet je collega het wel.

 

Het gaat niet over de beste zijn, maar wel hoe je je eigen mogelijkheden het beste benut. Koester je kennis en mogelijkheden en transformeer ze in een structureel duurzame methode als Duurzame Expertise Marketing.

 

Blind blijven voor het belang van marketing binnen de apothekerssector maakt dat de meest online actieve Apothekers meer patiënten genereren, meer geloofwaardigheid verwerven. Dat imago is daarom niet de realiteit, maar wel de perceptie.

 

Duurzame Identiteit

Het is van groot belang om je identiteit én filosofie over je vak en het tonen van je know- how en meerwaarde voor patiënten tentoon te spreiden. Zo groeit je portefeuille aan cliënten uit tot trouwe volgers op basis van je expertise. Marketing, succes en deontologie in één klap door Duurzame Expertise Marketing.

 

Spring uit de vicieuze cirkel en bouw een duurzame manier van ondernemen op die je zowel zakelijk als privé rendement en kwaliteit geeft.

 

Een ‘corporate identity’ zou het eerste moeten zijn dat je zou moeten hebben als je een bedrijf start. Het kan ook later verfijnd worden, omdat je in de loop van de tijd groeit en evolueert, maar het vormt een belangrijke basis van je imago en identiteit naar de buitenwereld, c.q. je cliënten. Een identiteit door logo en huisstijl creëert succes en geloofwaardigheid.

Share the Post

About the Author