Expertise, de Kracht van Apothekers. Geen Verkoop en Reclame!

website-voor-apothekers-expertise-pharmacomm-1024×768

Expertise, de Kracht van Apothekers. Geen Verkoop en Reclame!

Traditionale verkoop zal minder en minder toegang vinden. Duurzaamheid en expertise zijn de Salestools van de toekomst. Laat net dat de kracht van Apothekers zijn. Als intellectueel beroep past expertise perfect bij het DNA van Apotheker. Verkoop én Apotheker zal blijven voelen als vloeken in de kerk.

 

Expertise is je ‘verkoop’

Hoe je die ‘verkoop’ doet, is de essentie. Duurzame Expertise Marketing verspreidt je kennis en expertise, bouwt een community van volgers op, maar gebruikt daarvoor wel marketingtools als website, internet, e-mails, video, …

 

De boodschap is authentiek, de tools zijn commercieel, het resultaat is balans. Duurzame Expertise Marketing vertelt geen verkoopspraatjes, maar zet jou als Apotheker neer als expert.

 

Wij distantiëren ons uitdrukkelijk van traditionele verkoopmethodes binnen de markt van Apothekers. Wel een authentieke benadering, geheel volgens je eigen identiteit, normen, waarden en kennis.

 

Geen push, maar pull

Apothekers kijken over het algemeen meewarig naar ‘verkoop’ en ‘marketing’ wat begrijpelijk is omdat het deontologisch en vanuit het métier ingaat tegen het beroep. Een duurzame opbouw van cliënten en neerzetten van een echt duurzaam fundament van je apotheek is daarom essentieel.

 

Dit gebeurt door een sterke identiteit, professionele online aanwezigheid en de uitbouw van je community en relatiebeheer waarin cliënten centraal staan.

 

Op deze manier is verkoop op de traditionele manier niet langer nodig. De traditionele verkopers zijn bij Duurzame Expertise consultants of adviseurs die je cliënten inhoudelijk adviseren en bijstaan. Verkoop is dan het gevolg van advies.

 

Het is geen push-strategie, maar een pull-strategie. Mensen worden ertoe aangezet je te ontdekken door Blog, E-Book, Tips, Video’s, Webinars, … met enorm waardevolle inhoud.

 

Het werkt niet meer om op een pusherige manier het leven van mensen ongewenst binnen te dringen. Eerlijke en authentieke verhalen hebben succes, geen promopraatjes of onjuiste verhalen.

 

Klassieke marketing is gericht op het lokken van cliënten. Duurzame Expertise Marketing is het omgekeerde: Geef weg wat je hebt. Winst komt sowieso en groeit vanuit vertrouwen. Je naam koppelt zich aan de sterke inhoud die je deelt en verspreidt. Daaruit groeit reputatie en geloofwaardigheid. Niet het ego van het merk of van het bedrijf zal in de toekomst het ijkpunt zijn in een marketingstrategie, wel verbinding en connectie met consument, mens, individu of groep.

 

Share the Post

About the Author